Ijab dan Kabul

Sunday, 26 April 2009

Aku bosan...

Keluhan..aku bosan.
BARU 4 bulan tinggal d Labuan... dah rasa bosan. Aku janji nak stay sini utk sepuluh tahun, 4 bulan dah rasa bosannya. Cuma satu peringatan yang sangat sesuai adalah..."terimalah seadanya.'
Akan ada masa nanti aku akan merindui setiap detik dan kenangan di Labuan. Biasalah..belum biasa lagi kan... kadang2 aku ter..bandingkan situasi atau suasana..macam d pizza hut labuan td...service d kl atau semenanjung jauh sangat baik.

aoh aku dah beli kereta baru..Nissan Latio Sedan Premium 1.6 sebab 1.8 terlampau lama nak tunggu...rembatlah janji aku bahagia. Merasalah juga aku turun naik bas mini ke sekolah, jalan kaki dari rumah ke simpang masjid..dalam 15 - 20 min..aku pakai sneakers je.. dgn baju kurung dan beg galas. tak ada rupa cikgu. takkanlah nak suruh aku ber'heels' mak oiii..sakitlah kakiku. yang penting aku tetap antara yang sampai paling awal ke sekolah walaupaun aku naik turun bas dan jalan kaki 2 kali, sbb bas stop kat ssimpang, maka aku kena jalan kaki lagi 10 min atau 15 min sebelum sampai ke pagar sekolah. Ok laah tu, sebulan lebih je. Alhamdulilah.

Kawan2 aku yang posting kat Sabah an sarawak, lagi haru. At least aku 6.4.09 dah dapat drive kreta baru..depa line fon pun tak de. Kesian wadi, dia kena di Betong..jauh. Line fon pun tak de...Madi lak dok di Lubok Antu, lagi 5 km ke Pontianak Indonesia. babi memang berkeliaran di area tu, makan pun susah kata Madi. tunang dia aku lupa kena posting kat mana ye..

Myv hijau ku tu dah pindah tuannya, anak saudara ku sayang Fahmi dah angkat sumpah mau sehidup semati dgn si hijau tu. jaga baik2 ye Abang, sebab Che Do tetaap sayangkan buah hati lama tu..banyak kenangan manis dan ada juga duka bersama dgn si hijau tu. Tapi yang manis terlampau banyak. Saksi cerita cinta, kisah duka, kisah sakit, kisah salin baju hahahaha... macam2.

No comments:

Post a Comment