Ijab dan Kabul

Friday, 12 September 2008

Kari Laksa Nyonya



Rasanya Ramadhan kali ini saya memang cungkil bakat terpendam..'memasak'
Saya paling suka masak lauk pauk dan makanan seperti laksa, mee dsb.
Ermm..dah lama tak buat black forest donut..donut lain saya tak tau nak buat, even donut kosong tu pun...
Nanti saya upload resepi black forest donut..
Ni gambar Kari Laksa Nyonya, saya dapat resepi ni dari buku masak Chef Wan.
tapi saya ubahsuai sikit. Nanti saya bagi resepinya k.

Resepi ni kita guna mihun, bukan laksa. Ikis bilis tu, resepi permintaan dari kawan saya..namanya Ikan Bilis Pedas. Saya kena berlalatih goreng sambal Ikan Bilis Pedas tu lah..kurang kick heheheeh. Apa apa pun jangan fikir hal masak je, hal lain soal amal ibadat pun kena lihat juga, periksa mana mana yang kurang atau culas.

No comments:

Post a Comment